Je weet toch?

Wereld

Oogkleppen af, oren open: waarom marktonderzoek moet.
Met 3 hoofdletters P. Belangrijk, nu klantreizen weer mogen!

Marktonderzoek moet – en het is nog leuk ook.

Je werkt hard; je bent goed bezig. Wacht even. Weet je wat je klanten écht vinden van de dienstverlening die je vol goede bedoelingen levert of het product dat je maakt?

“Beste mensen van CRISP, waarom wil ik dat zo nodig weten? Kan ik er ook wat mee?”

Ja dus. Pas als je weet hoe klanten over je denken, kun je zinvol bijsturen, op weg naar 100% onbespoten klantgeluk. Uhm, je zet je klanten toch wel op 1, of niet? Anders heeft doorlezen geen zin.

Samen gaan we op zoek naar meer geluk binnen de drie P’s. Allemaal nodig voor een volmaakt tevreden klantreis, ook wel ‘customer journey’. 

Proces

Klanten zijn welwillend, tot op zekere hoogte. Ze worstelen zich liever niet door een oerwoud om te krijgen wat ze willen. Regel 1 van CRISP: in een donker bos of een stroperig moeras is klantgeluk ver te zoeken. Versimpelen helpt direct.

Personeel

Stiekem wist je het al: klanten hebben lak aan regeltjes en protocollen, aan personeel dat vooral met zichzelf bezig is. Te intern gericht, te weinig klantgericht. De klant wil onbetwist op 1 staan – en terecht.

Product

Is dat niet goed, dan haakt je klant af. Best simpel. Jammer voor die klant, niet goed voor je werkgeluk en je cijfers. We schrappen het woord ‘Teleurstelling’ voorgoed uit het woordenboek van je klanten. CRISP wil het niet meer horen.