Klantpanels

Een klantpanel is een zeer effectieve manier om te achterhalen hoe klanten over jouw bedrijf denken. Het is interactief en live!

Met een geselecteerde en bij voorkeur redelijk uniforme groep klanten achterhaal je belangrijke, diepgaande informatie via een interactief, live proces van vragen en discussie. 

Waarom een klantpanel?

Wat zou jij je klanten bieden als je wist waar ze behoefte aan hebben? Je zou een stap verder gaan en verwachtingen kunnen overtreffen. Je zou zeker weten dat jouw klanten je een 9+ geven.

De realiteit is vaak anders:
Je weet vaak niet precies wat er speelt, wat klanten bij jouw bedrijf ervaren, wat anders of zelfs beter kan.

Kortom: het ontbreekt je aan bepaalde inzichten. Die inzichten krijg je door middel van een klantpanel.

Hier een paar voorbeeldvragen aan klanten:
 • Waarom kiezen klanten voor jou?
Hoe komen klanten bij jou terecht?
Wat vinden klanten van jou?
Welk rapportcijfer geven ze jou?
Wat is jouw concurrentiepositie?
Wat vinden jouw klanten uniek aan jou?
Hoe ervaren ze jouw medewerkers?
Zijn er directe scoringskansen?
Welke bedreigingen liggen er op de loer?
Wat is de informatiebehoefte van jouw klanten?

Waarom horen de klantreis en het klantpanel bij elkaar?

Het klantpanel en de klantreis zijn eigenlijk onlosmakelijk verbonden.

De klantreis brengt het hele behoefte proces in beeld van bewustwording tot de uiteindelijke afname van product of dienst.

Het klantpanel gaat meer de diepte in waarom de ervaringen zijn zoals ze worden ervaren en hoe het eigenlijk zou moeten zijn volgens de klant.